ΤΗΛ. 2109940880

ΣύνολοΣύνολο282826
Guests 7

Τελευταία ενημέρωση

• : Τετάρτη 01 Μαϊος 2024.
Η Γ΄ Τάξη του σχολείου μας φέτος πραγματοποίησε Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στο Βόλο -Πήλιο από την Πέμπτη 31-03-2016 μέχρι και το Σάββατο 02-04-2016.
Σκοπός της εκδρομής μας η γνωριμία των μαθητών με τον πολιτισμό και την ιστορία της περιοχής.
Την πρώτη μέρα οι μαθητές επισκέφτηκαν τον προϊστορικό οικισμό του Διμηνίου και ξεναγήθηκαν από την ξεναγό κ.Κωστίδου Μελίνα.dimini
Πρόκειται για έναν από τους πιο γνωστούς οικισμούς της Ελλάδας και για το σημαντικότερο οικισμό της Νεότερης Νεολιθικής περιόδου. Η πρώτη εγκατάσταση στο λόφο χρονολογείται στο τέλος της 5ης χιλιετίας π.Χ., στη Νεότερη Νεολιθική περίοδο. Ήταν μία οργανωμένη κοινότητα 200-300 κατοίκων, που ζούσαν σε 30-40 σπίτια και ασχολούνταν κυρίως με τη γεωργία και την κτηνοτροφία, αλλά και με την αλιεία, λόγω της μικρής απόστασης από τη θάλασσα. Οι πρώτες ανασκαφές στο χώρο έγιναν από τους Β. Στάη και Χ. Τσούντα στις αρχές του 20ού αιώνα. Το 1901 ανασκάφηκε από τον Β. Στάη ο θολωτός τάφος πάνω στο λόφο, ενώ ο δεύτερος θολωτός τάφος, γνωστός ως «Λαμιόσπιτο», είχε ανασκαφεί το 1886 από τους Lolling και Wolters.
Το απόγευμα φθάσαμε στο ξενοδοχείο όπου οι μαθητές αφού τακτοποιήθηκαν στα δωμάτιά τους ξεκουράστηκαν και το βράδυ απόλαυσαν το βραδινό φαγητό τους.
Τη δεύτερη μέρα μετά το πρωινό μας, ξεκινήσαμε να γνωρίσουμε από κοντά το θρυλικό βουνό των Κενταύρων και να θαυμάσουμε την ομορφιά του τοπίου. Πρώτος μας σταθμός οι Μηλιές, ένα πανέμορφο χωριό, με ξεχωριστή θέση στη Νεοελληνική Ιστορία, καθώς υπήρξε πατρίδα του Άνθιμου Γαζήκαι του Γρηγόριου Κωνσταντά, οι οποίοι ίδρυσαν, το 1814, τη σχολή «Ψυχής Άκος», που λειτουργεί σήμερα ως βιβλιοθήκη με σπάνια βιβλία και ιστορικά κειμήλια. Ακόμα οι Μηλιές είναι το πρώτο χωριό που επαναστάτησε στο Πήλιο στην Επανάσταση του '21. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε την Τσαγκαράδα με τους ολάνθιστους κήπους και το φημισμένο "Γεροπλάτανο" με περίμετρο 14 μ. στην πλατεία της εκκλησίας της Αγίας Παρασκευής. Συνεχίσαμε για το χιονοδρομικό κέντρο milies στα Χάνια όπου γευματίσαμε το μεσημέρι σε τοπική ταβέρνα. Το δειλινό αυτής της μέρας μας βρήκε στην Μακρινίτσα, που όχι άδικα έχει ονομαστεί "Μπαλκόνι του Αιγαίου" με τους λιθόστρωτους δρόμους και τις όμορφες πλατείες. Απολαύσαμε το καφεδάκι μας, τη μαγευτική θέα στον Παγασητικό, την άριστα διατηρημένη Πηλιορείτικη αρχιτεκτονική και βέβαια τη φυσική ομορφιά του τοπίου.
Το βράδυ επιστρέψαμε κουρασμένοι και καταγοητευμένοι στο ξενοδοχείο όπου δειπνήσαμε και ξεκουραστήκαμε.
Το Σάββατο το πρωί ήταν αφιερωμένο στην ξενάγηση και περιήγηση του Βόλου. Επισκεφτήκαμε το Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης στο οποίο μας ξενάγησε η ξεναγός κ. Ψωμά Ελευθερία. Το Μουσείο φιλοξενεί αρχαιολογικά ευρήματα από όλη τη Θεσσαλία, από την παλαιολιθική περίοδο έως και τα ρωμαϊκά χρόνια. Στις συλλογές του Μουσείου περιλαμβάνονται:

1) Νεολιθικός Πολιτισμός (αίθουσα Γ.Χ. Χουρμουζιάδη): Αρχιτεκτονικά κατάλοιπα, κατάλοιπα διατροφής (σπόροι, οστά ζώων), εργαλεία, αγγεία, ειδώλια, κοσμήματα.mouseio
2) Δωρεά συλλογής Αγγ. Μπάστη: Νεολιθικά ευρήματα της συλλογής που δώρισε ο Αγγ. Μπάστης στο Μουσείο.
3) Ανασκαφές μεγάλων έργων: Ευρήματα από διάφορες θέσεις που ανασκάφηκαν στα πλαίσια μεγάλων δημόσιων έργων που πραγματοποιήθηκαν στο Νομό Μαγνησίας.
4) Γραπτές επιτύμβιες στήλες Δημητριάδος: Ευρήματα από την πόλη και τα νεκροταφεία, με έμφαση στις γραπτές επιτύμβιες στήλες.
5) Χθόνιες θεότητες, κτερίσματα τάφων: Ευρήματα από νεκροταφεία της περιοχής.
6) Ταφικά έθιμα: Τάφοι μεταφερμένοι αυτούσιοι στο Μουσείο.
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας Ν. & Σ. Τσαλαπάτα Το Μουσείο στεγάζεται στο παλιό Εργοστάσιο Πλινθοκεραμοποιίας Νικολάου  & Σπυρίδωνος Τσαλαπάτα, στον Βόλο.Στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου, η παραγωγική διαδικασία έχει ανασυντεθεί βήμα προς βήμα:  βαγονέτα, δεξαμενές αργίλου, τριβεία, πρέσες, κοπτήρες, ξηραντήρια, η επιβλητική κάμινος Hoffmann,  καθώς και τελικά προϊόντα, τούβλα και κεραμίδια διαφόρων τύπων.
Το μεσημέρι με τις αποσκευές μας γεμάτες πρωτόγνωρες εμπειρίες ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής.
Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγητές Γκάτσης Διονύσης, Καλπύρης Νικόλαος και Φυρίγου Ιωσηφίνα.
Φωτογραφίες από την εκδρομή   εδώ    και στη σελίδα μας στο   Facebook

Copyright © 2024 Copyright 2ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης Rights Reserved.

Ανάπτυξη ιστοσελίδας: Γκάτσης Διονύσης ΠΕ88.02. Διαχείριση ιστοσελίδας : Γκάτσης Διονύσης ΠΕ88.02- Μιχάλη Μαρία ΠΕ02